AKCJA - MINI MEDIACJA
Czyli jak możemy być częścią rozwiązania, zamiast częścią konfliktu.
O mediacjach
Krzyczące na siebie, zaczepiające się dzieci prawdopodobnie chcą być wysłuchane i zrozumiane. Czy osiągną to w ten sposób? Raczej nie. Znajdźmy alternatywę. Energia zjadana przez złość, bezsilność lub frustrację może popłynąć w kierunku szukania sposobu, jak dostać to, co jest dla nas w danym momencie ważne.
Minimediacje:
:: przydadzą się wychowawcom i rodzicom, znajdą zastosowanie w szkołach, przedszkolach, na placach zabaw, na koloniach, we wszelkich instytucjach,
:: mają na celu przekazanie dzieciom i młodzieży umiejętności konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
Dzięki mediacjom dzieci m.in.:
:: przyzwyczajają się do szukania rozwiązań zamiast winnych
:: uczą się słyszeć nawzajem swoje potrzeby zamiast krzyczeć, by ich zdanie było „na wierzchu”
:: wypowiadając swoje pomysły, które są brane pod uwagę i realizowane, budują pewność siebie
:: stają się bardziej odpowiedzialne i chętniej przestrzegają ustaleń, które tworzą/współtworzą
:: w szkole, a następnie na studiach, w pracy i w domu będą odważniejsze w proponowaniu strategii, bardziej chętne do wsłuchania się w potrzeby innych, otwarte na wielość rozwiązań.
O warsztacie
Zapraszamy na warsztaty nauczycieli, trenerów, wychowawców, rodziców, dziadków, baby-sitterów, nianie… Zależy nam, by wyposażyć dorosłych w takie narzędzia, dzięki którym będą mogli transformować sytuacje konfliktowe we współpracę, a kontakt między rozmówcami, mimo różnic zdań czy wieku, zbudują na zrozumieniu, zaufaniu i szacunku.
:: Model, z którego korzystamy, jest prosty, choć nie zawsze łatwy (szczególnie, gdy ciśnienie już podskoczyło).
:: Przyjrzymy się temu, co można zrobić, byśmy szli na rozmowę a nie na wojnę, nie tylko to deklarując, ale naprawdę działając w tym kierunku.
:: Zobaczymy, jakie znaczenie w konflikcie ma usłyszenie siebie nawzajem i w jakie sposób wspiera to znalezienie porozumienia.
Główną podstawę metodyczną warsztatów stanowi Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga. Moja praca opiera się na tym światopoglądzie. Nie jest wymagane wcześniejsze uczestnictwo w warsztatach z PbP.
O Kamili
Jestem nauczycielką, tłumaczką książek z zakresu psychologii
i psychoterapii, współtworzyłam wiele projektów i warsztatów dotyczących szeroko rozumianego rozwoju osobistego. Jestem również mediatorką dziecięcą, towarzyszącą dzieciom w rozwiązywaniu konfliktów. Ponieważ widzę jaki skutek przynosi wyposażenie dzieci w narzędzia mediacji opartej na Porozumieniu bez Przemocy, wprowadzam je do przedszkoli i szkół. Od kilku lat prowadzę daltońskie przedszkole Akademia Junior oraz szkołę językową. W swojej pracy łączę ideę pedagogiki planu daltońskiego, Porozumienia Bez Przemocy oraz Mini Mediacji. Wierzę głęboko, że w każdym dziecku drzemie potencjał, który należy pielęgnować od najwcześniejszych lat. Obdarzenie dziecka zaufaniem i bezwarunkową akceptacją jest najpiękniejszą rzeczą, jaką można podarować drugiemu człowiekowi.
Prywatnie jestem mamą czwórki dzieci, które uczą mnie od kilkunastu lat jak budować z nimi relację, zamiast wciąż próbować mieć rację.